Ninebot G30 MAX ar Xiaomi M365 PRO?
Atšilus orams, padaugėjo ir besidominčių vis populiarėjančia elektrine mikro mobilumo transporto priemone – elektriniais paspirtukais. Elektrinių paspirtukų grupėse kasdien prisijungiant dešimtims narių, dažniausiai užduodamas klausimas, kurį paspirtuką pasirinkti? Ninebot G30 MAX ar Xiaomi M365 PRO?
Taigi šiame įraše apžvelgstime „Ninebot MAX“, ir „Xiaomi M365 PRO“.
Kaip žinote, „Segway“ priklauso „Xiaomi“. Gal dėl to, o gal ir dėl anksčiau pasirodžiusio Xiaomi M365 milžiniškos sėkmės, „Ninebot MAX“ turi daug panašių „Xiaomi M365“ funkcijų ir dizaino elementų. Nepaisant to, „Ninebot G30 MAX“ turi keletą išskirtinių skirtumų nuo „Xiaomi“ elektrinių paspirtukų. Pasak „Segway“, „Ninebot MAX“ yra puikus M365 ir ES4 derinys. Taigi palyginkime jį su „Xiaomi M365 PRO“.
Pagrindiniai parametrai | Ninebot MAX | Xiaomi M365 PRO |
Greitis | 25-30 Km/h | 25 Km/h |
Baterija | 15.3Ah/ 551 Wh | 12.8Ah/ 474 Wh |
Apkrova | 100 kg | 100 kg |
Svoris | 18 kg | 14,2 kg |
Galia | 350 W | 300 W |
Krovimo laikas | 6 val | 8 – 9 val |
Įkalnė | 20 laipsnių | 20 laipsnių |
Atstumas | 65 km | 45 km |
Atsparumas drėgmei | IPX5 | IP54 |
Ratai | 25.4 cm / 10 colių | 21.5cm / 8.5 colių |
Pagrindiniai parametrai | Ninebot MAX | Xiaomi M365 PRO |
Greitis | 25-30 Km/h | 25 Km/h |
Baterija | 15.3Ah/ 551 Wh | 12.8 Ah/ 474 Wh |
Apkrova | 100 kg | 100 kg |
Svoris | 18 kg | 14,2 kg |
Galia | 350 W | 300 W |
Krovimo laikas | 6 val | 8 – 9 val |
Įkalnė | 20 laipsnių | 20 laipsnių |
Atstumas | 65 km | 45 km |
Atsparumas drėgmei | IPX5 | IP54 |
Ratai | 25.4 cm / 10 colių | 21.5 cm / 8.5 colių |
Pagrindiniai skirtumai
Nors abu modeliai turi skirtumų, tačiau jie nėra labai ženklūs. Dauguma jų funkcijų ir specifikacijų viena kitą šiek tiek pralenkia. Kitaip tariant, kurį paspirtuką pasirinkti labiau priklausys nuo asmeninių prioritetų, o ne nuo paspirtukų galimybių. Visgi, esantys skirtumai gali jums padėti apsispręsti kurį modelį pasirinkti.
Greitis ir įveikiamas atstumas
Šie paspirtukai yra tikrai nėra skirti skraidyti dideliais greičiais pėsčiųjų takuose, ar gatvėse. Variklių galios ir baterijos tiesiog ne tam sukurtos.
Abu paspirtukai taip pat yra pagaminti taip, jog atitiktų griežtus Europos Sąjungos reikalavimus, t. y. jų maksimalūs greičiai yra apriboti iki 25 km/h. Lietuvos parduotuvėse parduodami šie paspirtukai netūrėtų viršyti 25 km/h maksimalaus greičio. Bet, Ninebot Max G30 yra kelios versijos. Versija su pavadinime esančia papildoma raide P (Ninebot Max G30 P) gali pasiekti ir iki 32 km/h greitį. Versija su pavadinime esančia papildoma raide D (Ninebot Max G30 D) yra skirta būtent Vokietijos rinkai ir pasiekia maksimalų 20 km/h greitį. Be abejo, patyrę elektrinių paspirtukų servisų meistrai tikrai gali pakeisti tam tikrus nustatymus paspirtukuose ir galėsite pasiekti didesnį greitį. Apie tai, parašysime atskirą pranešimą. Tik ar jums tikrai reikia to didesnio greičio? Skriedami pėsčiųjų taku tokiu greičiu, kai negalite iškarto sustoti, stipriai rizikuojate prisidaryti rimtų problemų, nes pėsčiųjų take saule besidžiaugiantis pėsčiasis bet kada gali pakeisti savo ėjimo kryptį, ko pasėkoje… abiem bėda. Apie rekomendacijas ir apsaugas paspirtukininkams parašysime atskirą pranešimą.
Abu modeliai turi vienodas kopimo į įkalnes laipsnius. Nors realiai bandant šiuos modelius, S rėžimu Ninebot Max G30 sukuria kur kas užtikrintesnį įkopimo jausmą. Abu paspirtukai skirti mietui – lygiems dviračių takams. Skirtumai tikrai pradeda ryškėti, kai kalbame apie nuotolį, pagreitį ir važiavimo režimus. Gamintojai deklaruoja, kad „Xiaomi Pro 2“ įveiks 45 km nuotolį. Bet jei norite keliauti dar toliau, tikrasis nugalėtojas būtų „Ninebot Max G30“, kurio deklaruojamas įveikiamas atstumas bus didžiausias – 65 km.
Tiesa, čia reikėtų nepamiršti, kad tai yra gamintojo nurodoma informacija, kuri nuo realių gyvenimo sąlygų dažnai skiriasi. Kaip ir elektromobilių, taip ir elektrinių paspirtukų įveikias atstumas labai priklauso nuo daugelio veiksnių: vairuotojo svorio, kelio reljefo (tiesus kelias, ar kalnuotas), oro temperatūros, energijos suvartojimo (važiavimo greitis). Tad pasiekti gamintojo nurodomą įveikiamą atstumą yra realu, bet.. tikrai sudėtinga.
Nors tai ir nėra tokia svarbi savybė, tačiau didesnis pagreitis visada suteikia didesnį džiaugsmą. Šie modeliai nesibėgėja itin greitai, bet jų pagreičiai skiriasi išties minimaliai. Greičiausiai 24 km/h greitį pasiekia Xiaomi Pro 2, tam jis užtrunka 5,3 sekundes. Didesnis varžovas Ninebot Max G30 tam sugaišta – 5,4 sekundes. Kai riedate pėsčiųjų taku, pagal Lietuvos Respublikos įstatymus, jūsų važiavimo greitis turi būti artimas pėsčiųjų pro kuriuos važiuojate greičiui, čia „Xiaomi Pro 2“ pėsčiųjų režimas (ECO) tikrai jums pagelbės ir nereikės sekti savo greičio, pirmuoju rėžimu jūs važiuosite iki 5 km / h greičiu. Kiek sudėtingiau su Ninebot Max G30, jo lėčiausias (ECO) greičio režimas yra 10 km / h, o tai jau dvigubai daugiau. Abiejų modelių Standartinis (D) greitis yra iki 20 km/h, o „Sport“ rėžimas leis pasiekti maksimalų 25–30 km/val. greitį. Galiausiai Ninebot MAX G30 turi „Power Assist“ režimą, kuris padeda lengviau stumti paspirtuką, kol juo nevažiuojate.
Xiaomi M365 PRO
Variklis ir akumuliatorius
Dabar pakalbėkime apie eksploatacinės savybės. Kalbant apie variklius, 350 W galios „Ninebot Max“ modeliai yra šiek tiek galingesni nei „Xiaomi Pro 2“ su 300 W galia (maksimali galia atitinkamai 700 W ir 600 W).
Akumuliatoriaus energija yra paprastesnė ir tai aiškiai parodo trijų elektrinių paspirtukų asortimento galimybes. „Xiaomi Pro 2“ baterijos energija yra 474Wh, o „Max G30P“ gerokai stipresnę – 551Wh, todėl Ninebot gali nuvažiuoti tolimesnius atstumus. Ninebot Max G30 yra geresnis pasirinkimas, kai kalbame apie įkrovimo laiką, jį įkrauti užtrunka 6 valandas, o štai „Xiaomi Pro 2“ – 8–9 valandas. Atkreipsime dėmesį, jog Ninebot MAX G30 paspirtukas turi vidinį pakrovėją ir dvi krovimo jungtis. Viena skirta krauti tiesioginiu krovimu su krovimo kabeliu, kita su pakrovėju kurio komplekte nerasite, tačiau jį rasite Xiaomi paspirtuko komplekte. Taip, Xiaomi pakrovėjas tinka krauti Ninebot MAX G30 paspirtuką. Tačiau kraudami Ninebot MAX G30 tiesiogiai ir naudodami Xiaomi pakrovėją, jokių esminių krovimo laiko pasikeitimų nepastebėjome, tad ieškotis Xiaomi pakrovėjo tikrai neverta. Abiejuose elektriniuose paspirtukuose yra sumani baterijų valdymo sistema (BMS), apsauganti jus nuo tų pačių situacijų, įskaitant:
- Apsauga nuo trumpojo sujungimo
- Apsauga nuo srovės šuolių
- Apsauga nuo abipusio įkrovimo
- Apsauga nuo abipusio iškrovimo
- Temperatūros apsauga
- Automatinis baterijos užmigimas esant nepakankamai temperatūrai
Stabdymas, padangos ir pakaba
Kalbant apie padangas ir pakabą, Ninebot MAX G30 turi 10 colių turščiavidures padangas, kurios yra patobulintos, kad turėtų fantastišką savybę – padangos viduje yra medžiaga, savaime užklijuojanti pradūrimą. Tikrasis cinkelis čia yra pakaba. Nors žodį pakaba čia gal ir nedera naudoti, nes šiuose paspirtukuose ratai nekabo ant jokių amortizaciją sugeriančių mechanizmų, tačiau šie paspirtukai turi aukštos kokybės padangas, kurios gali užtikrinti patogų važiavimą 8,5 colių – „Pro 2“ ir 10 colių savaime užsiklijuojanti – Ninebot Max G30. Realybėje 10 colių padangos daro didžiulį skirtumą! Didesnė padanga daug geriau absorbuoja kelio nelygumus, trinkelių sujungimus, platesnė padanga pastebimai tvirčiau stovi ant kelio.
Kalbant apie stabdžius, abiejų elektrinių paspirtukų stabdymo sistema yra panaši: mechaninė + E-ABS. Dvigubose Ninebot Max G30 stabdžių sistemose yra priekinis būgninis stabdys ir regeneracinis stabdys, užtikrinantis didelę stabdymo galią ir padidinantis paspirtuko našumą iš sukauptos energijos. „Xiaomi Pro 2“, kita vertus, turi diskinius ir regeneracinius stabdžius. Čia norėtume pastebėti, kad paspirtukų servisai rekomenduoja nustatyti mažiausius regeneracijos/elektrinių stabdžių rėžimus. Šią rekomendaciją aiškina tuo, jog pvz. sunkesniam vairuotojui leidžiantis nuo kalno ir pastoviai stabdant, nutinka taip, kad perdega tam tikros elektronikos detalės nuo regeneracijos proceso.
Dizainas
Ninebot MAX G30
Pagrindiniai paspirtukų dizaino skirtumai priklauso nuo pagrindo ant kurio stovite ( pavadinkime ją deka), dydžio ir svorio. „Xiaomi Pro 2“ ir „Max G30P“ deka yra pakankamai ilga, todėl yra patogi, ant tokių paspirtukų nesunkiai pavyks riedėti ir su vaiku, bet kažkur kitur nei Lietuvoje, nes čia tai daryti yra draudžiama. „Xiaomi“ deka yra siauresnė už Ninebot Max G30. Išlansktytas Nonebot MAX G30 yra 1167 x 472 x 1203 (mm) dydžio, o Xiaomi M365 PRO 1130 x 430 x 1180 (mm). Tad Xiaomi čia laimi savo kompaktiškumu, ypač kalbant apei vietą automobilio bagažinėje, nes paspirtuką tikrai norėsite nusivežti prie jūros.
Priartėjome prie vieno svarbiausių elementų – paspirtukų svorio. Ši savybė gal ir nėra tokia aktuali, jei gyvenate pirmame aukšte, ar nuosavame name. Bet jei jūs gyvenate penktame namo aukšte ir nėra lifto, tada svoris pasidaro tikrai svarbu. Ninebot Max G30 yra sunkiausias, jis sveria 18 kg. Tuo tarpu Xiaomi Pro, sveriančia tik 14,5 kg. Bet jei jūs ketinate nešiotis lengviausiai, „Xiaomi Pro 2“ yra geras pasirinkimas. Kalbėdami apie dizainą, visi trys elektroniniai paspirtukai yra kompaktiški ir sulankstomi, todėl juos lengva keliauti važiuojant į darbą ir atgal. Abu paspirtukus galite sulankstyti greičiau nei per 5 sekundes.
Jie taip pat gali būti prijungti prie mobiliųjų programų per „Bluetooth“ („Ninebot App“ Ninebot paspirtukui ir „Mi App“ – Xiaomi paspirtukui). Prisijungę galėsite matyti važiavimo statistiką, baterijos veikimo laiką ir programinės aparatinės įrangos atnaujinimus. Jūs netgi galite užrakinti ir atrakinti paspirtukus telefonu. Tiesa, mus maloniai nustebino Ninebot programėlė, kuri be visų jau paminėtų finkcijų taip pat rodo ir jūsų kelionės maršrutą. Tam ji naudoja jūsų telefono parametrus. Apie važiavimo statistiką, dabartinę akumuliatoriaus energiją ir važiavimo režimą taip pat galima sužinoti iš patogaus LED ekrano, kurį turi abu paspirtukai ant jų vairo. Abu paspirtukai taip pat turi įmontuotus priekinius LED žibintus, kurie yra ypač ryškūs ir gali padėti jums važiuoti visą naktį. Tai ne tik padidina jūsų matomumą, bet ir gali apšviesti bet kurį kelią, kuriuo važiuojate. Tik priminsime, kad važiuojant elektriniu paspirtuku be šviesą atspindinčios liemenės, pilnamečiai vairuotojai turi įjungti paspirtuko šviesas. P.s. jos tikrai nenaudoja tiek energijos, kad reikėtų šviesas išjungti. Įjungtos šviesos geriau matomos ne tik automobilių vairuotojams, bet ir pėstiesiems.
Atskirai reikėtų paminėti ir vidinį paspirtukų dizainą, kalbame apie atsparumą drėgmei. Čia Ninebot Max G30 lenkia Xiaomi paspirtuką. Kadangi Ninebot Max G30 paspirtukas projektuotas nuomos įmonėms, jie į apsaugą nuo drėgmės pažiūrėjo gerokai rimčiau, tą galime suprasti pažiūrėję į valdymo bloką, kuris yra tiesiog užlietas skaidria arba tamsia plastiko mase. Kaip bebūtų, nepamirškite, kad elektra ir vanduo, kaip ir geležis ir vanduo nėra patys geriausi draugai. Tad jei nėra būtinybės, saugokite savo paspirtukus nuo vandens.
Nepavyko apsispręsti? Norite prieš perkant išbandyti abu? Siūlome pasinaudoti mūsų draugų RideMe.LT paslaugomis Vilniuje ir išsinuomoti šiuos abu paspirtukus.
1 comment
Comments are closed.