Tokiu skalbiu pavadinimu jį įvardino šio projekto autorius Povilas. Kodėl šiukšlė? Tuo viską ir sužinosim.

Xiaomi pro projektas
Xiaomi pro projektas

Kas paskatino imtis šio projekto?

Projekto idėja kilo dar 2020 metais kai narsydamas youtubeje pamačiau Viena įdomų projektą. Žinoma tas projektas buvo tik iš Xiaomi rėmo ir keliu elementu. Visa kita tiek kontroleriai tiek baterija buvo visiškai kiti. Ilgokai domėjausi ir skaičiavau. Kol viena diena į rankas nepakliuvo tris asmenis praėjęs Xiaomi M365. Tai buvo 2021 metų pavasarį. Jau tada buvo labai nepatenkintas standartinio paspirtuko sprendimais. Tad ėmiausi jį tobulinti.

Pirmas darbas buvo 10 coliu Padangos, kita valdymo programa – vadinamasis čipas. Pakeičiau amortizatorius bei vairalazdė. Visa tai sukrovęs supratau, kad neužtenka baterijos. Pasigaminau bateriją. Beveiki iki sezono galo kas diena nustatinėjau vis naujus parametrus, kol atradau tai kas man asmeniškai tinka ir patinka. 2021 metais per mano rankas praėjo skirtingų Xiaomi paspirtukų lavina. Taisiau nedagu, bet gana sudėtingus atvejus. Vieną dieną gavau paspirtuką su gerai perkaitintu ir sudegusiu kontroleriu. Nudegusiais takeliais, nuo karščio atsilitavusiais elementais. Pataisiau – nuvažiavo. Nieko nelaukdamas nulėkiau į Shift.lt ir iš jų turimu sudegusiu kontrolerių nusipirkau vieną. Kaip sakoma atsargai. Jis dabar valdo priekini varikli. Mano originalus iš kart buvo sustiprintas. Ir jau 3 sezoną tarnauja be problemų.  Nepaminėjau, kad dar 2021 metais birželio mėnesį susimasčiau padaryti geriau ataušinamą motorą. Pasidomėjęs internete, pasidariau aušinimą tepalu. Vasara buvo karšta, iš baterijos padavus beveik maksimalia galia –  1 kw, jis tikrai labai kaito. Tačiau be problemų tarnauja iki šios dienos. Kitaip sakant sukaupęs patirti pradėjau mąstyti kaip čia kuo greičiau susirinkti AWD variantą. Jau sukurtas variantas tenkino, tik netiko važiavimas į kalną.

Namie gulėjo vienas motoras, kuris buvo skendęs. Didelis rudžių kalnas ir dar degęs. Naujas iššūkis –  persivynioti variklį. Vėl nėriau į paiešką. Ir po mėnesio informacijos paieškų jau turėjau pervyniotą Xiaomi motorą.

Antra baterija. Iškarto buvo nuspręsta keisti ir rėmą, kad ją sutalpinti. Pasirinkau nuo Xiaomi Pro varianto, nes ten didesnis rėmas. Tačiau ir tai viskas vos sutilpo. Darbai prasidėjo. Vėl nukeliavau į shift.lt ir jie man atidavė viena labai labai labai sudegusį motorą. Mašina degėsiu smirdėjo 3 savaites. 2 savaites su šypsena vyniojau antrąjį motorą. Kontroleris, kaip minėjau jau buvo paruoštas. Liko sugalvot kaip sugrūsti baterijas į tokį Xiaomi Pro rėmą. Pasiraičiau rankoves ir pradėjau. Iš pradžių išardžiau originalią Xiaomi Pro bateriją ir ja sutrumpinau per pus. Gaila, bet originalus BMS užsilenkė. Tad įsidėjau kinietišką, kuris mane nustebino. Jis veikė sklandžiau , negu originalus.  Deja, patekau su savo važiuojančiu paspirtuku į lietų ir užpyliau bateriją, kuria buvau rinkęs prieš metus. Taip vidury 2022 m. sezono likau be paspirtuko. Tačiau tai paskatino greičiau susirinkti svajonę. Aišku 2022 metai buvo ypač sunkūs. Darbo prasme, tad daug laiko projektui nelikdavo.

Antras, gal jau trečias kvėpavimas atsirado 2023 metų vasarį. Tiesiog nupirkau antrai baterijai ko trūksta. Ir pradėjau po truputi sudėdinėti į vieną vietą. Darbus stabdė dukra, su kuria buvau sutaręs kol ji pas mane, tiesiog skiriu laiką jai (kas antrą savaitę pas mane). Tačiau išlindus saulei, nebeiškenčiau ir vieną savaitę su dukros pagalba susikroviau viską, sujungiau sulitavau ir… pirmyn! 

Kiek laiko užtruko projektas nuo atsuktuvo į ranką paėmimo?

Projektas užtruko 3 metus. 1 metai Galvojimo domėjimosi 2 metai darbo.

Kokias savybes pavyko pagerinti ir kiek?

Savybės kurių siekiau tai trauka. Greiti mėgstu, tačiau pats auginu dukra, kuriai vasarą bus 8 metai, nesuprantu, kam reikalingas paspirtukas, kuris lekia. Nieko prieš juos neturiu, bet kam lakstyti ten kur negalima. Greičio troškuli su draugais patenkiname Kačerginės Nemuno žiede. Daug kam esu sakes, kad jei pats nukrisiu – išsilaižysiu, bet neduok dieve ką nors nutrenksiu. Tai man yra baisiau.

Manęs su dukra einant iš darželio kelis kartus vos nenukalė lakstantis paspirtukininkas. Dėl to paspirtuko greitis ribotas tieks 35 km/h. Čia ne riba, jis sugeba ir greičiau, tiesiog nematau tam prasmės. Aš už saugų važinėjimą, žinoma kai esu kelyje vienas ir žinau, kad nepakenksiu niekam, gana dažnai lupu dugną. 

Antras ką norėjosi pagerinti, tai nuvažiuojamas atstumas. Jau pirmais metais pasiekiau gana gerą rodikli. Teisingai suprogramavus, sumažinus šiluminius nuostolius su savo paspirtuku pravažiuodavau 40 km. matuoti buvo paprasta. Nuo namų durų, iki vietos kur vasara darbavausi lygiai 10 km. 1 įkrovimu važiuota 2 dienos. Tad bet ką susitvarkęs, ar modifikavęs visada važiuoju ta patį atstumą. Šiai dienai rodikliai pagerėjo 50 proc.!!! Tą pati atstumą įveikiu jau nebe su 50 proc. baterijos, o tik su 25 proc. Atmetus visas galimas paklaidas ir fizikinius dėsnius būsiu labai patenkintas, jei pavyks įveikti ir 60 km.  Jau po geros valandos važinėjimo pavargsti, tad važiuoti ilgesnius atstumus su juo neketinu. Dabar užtenka greičio palaikymui ir 50 proc. mažiau gazo.

Kaip minėjau pagrinde buvo tobulinama trauka. Nors ir dabar įveikiu įkalnes pėsčiomis, tačiau paspirtukas jų tiesiog nebejaučia. Nenumesdamas greičio, laisvai užlekia. Rieda, lyg būtų lygus kelias.  Po ilgesnio pravažiavimo, norisi tiesiog greičiau pasiekti namus. Tad ir į įkalnes reikia, kad lengvai užvažiuotų. Pats gyvenu Antakalnyje, tad kalnais prisivaikštau gana daug. Kartais norisi tiesiog pasilepinti ir patingėt.

Amortizacija buvo vienas iš pirmųjų upgreidų, kurį nors ir brangiai kainavo, ne vieną kartą pasiteisino. Ypač nemėgstu 8 colių ratų, su kuriais tiesiog neįmanoma važiuoti. Vien jau 10 colių padangos padidina komfortą.

Su kokias didžiausiais iššūkiais susidūrėt šiame projekte?

Didžiausi iššūkiai šiame projekte buvo baterijos. Nors jas perdariau, tačiau viena baterija vis nenorėjo veikti. Atrodo padarai, sutvarkai, įdedi, o jį ima ir išsijungia. Vėl ardai, vėl tikrini, vėl pastebi, kad viena iš įtampų pabėgusi, vėl viskas iš pradžių. Tad su viena baterija teko kovoti 3 mėnesius kol galu gale priveikiau. Vėl pasitarnavo šiuklės ir Xiaomi archyvo (neišmetu blogų dalių), BMS vis iškepdavo, ta pati detalė. Neiškenčiau pasiėmiau geriausiai veikiantį tiesiog perlitavau kantriai ir viskas pajudėjo.

Antras iššūkis buvo gerai susivynioti variklius, nors naudojau tokia pat kombinaciją kaip originalus vyniojimas, tačiau ir čia pagerinau situaciją. Supratau, kad gamyklinis vyniojimas yra nieko vertas, veikia, važiuoja, tačiau gali būti ir kokybiškiau vyniota. Neverta tik nusipirkus ten lysti. Tačiau pasidarius sau teisingai, supratau, kad rezultatas skiriasi kaip diena ir naktis.

Trečias iššūkis buvo viską susidėti į vieną rėmą. Žinoma čia nepasieita be geriausio draugo „bulgarkės“ 😀 teko pašlifuoti padidinti erdvę.  Viskas bemontuojant ir betaisant kažkur pažeidžiau galinio žibinto laidus,  tai ne didelė bėda. Sutvarkoma. Naujo nedėsiu, jeigu neveikia tiesiog pasiknisiu archyve ir perlituosiu 😀

Ketvirtasis ir didžiausias iššūkis susimokėti už programą. Teko truputi pahcakinti ir prisitaikyti prie pirmojo kontrolerio pririštą programą antrajam, kol patvirtins mano paskyras. Programą naudoju sukurta kartu su Anonimous hackeriais. Ir deja karas Ukrainoje apsunkino apmokėjimą. Jau antrą mėnesį nepatvirtina mano paskyros pavedimui atlikti. Taip galima pasinaudoti ir kitomis, tačiau asmeniškai man jis nepatinka. Per daug apribotos. Be to ir 3 mėnesiai kasdienio darbo rašant programą, kuri mane tenkina irgi nueitu veltui, tad kantriai laukiu kol patvirtins.

Kaip vertinate savo projektą, ar patenkintas rezultatu?

Projektą vertinu tik teigiamai, Facebooke grupėje Elektriniai Paspirtukai esu minėjęs, kad būtent toks paspirtukas mane džiugina. Patenkintas visu 1000%. Kas dieną širdis džiaugiasi šiuo kūriniu.

Kiek iš viso kainavo parengti tokį paspirtuką?

  • Paspirtukas 250 eurų.
  • Amortizatorius 80 eurų.
  • Vairo vamzdis 80 eurų.
  • Baterija (kuria gaminausi) 250 eurų.
  • Antra baterija 90 eurų.
  • Sudegęs kontroleris 10 eurų.
  • BMS teko pirkti 3 vienetus, tad atsiejo 120 eurų. (padariau klaidą nenupirkęs kitokio)
  • Galinis dangtelis berods 50  eurų.
  • Kitas suportas 25 eurų.
  • Rėmas 20 eurų.
  • Viela variklio vyniojimui 50 eurų.
  • Smulkmenos 50 eurų.
  • Bendra suma 1075 eurų.

Patiko projektas, o gal norite jo autoriaus pagalbos siekiant įgyvendinti savuosius projektus? Laisvu laiku nuo pagrindinės veiklos, šio projekto autorius jums gali padėti Vilniuje. +370 6 8 du 4532 du.

0 Shares:
Parašykite komentarą
You May Also Like
Pavasaris elektriniai paspirtukai
Plačiau

Atsinaujinome

Kartu su atėjusiu pavasariu, mikromobilumo puslapis EvRider.Lt atsinaujino ir kviečia įkrautus vairuotojus sekti naujienas apie elektrinį transportą bei…
xiaomi pompa
Plačiau

Xiaomi Pompa

Išties fantastiška Xiaomi pompa, kurią sukūrė universalieji Xiaomi. Labai patogi naudoti, užima mažai vietos, puikiai veikia, tarnauja ilgai.…
ninebot max g2 elektrinis paspirtukas
Plačiau

NINEBOT BY SEGWAY MAX G2

Elektrinis paspirtukas, kurio tikrai laukėme!!! Jūs buvote išgirsti! Taip taip taip, visų laikų patikimiausias elektrinis paspirtukas Ninebot G30…