LTSA atliko eksperimentą: 7 iš 10 el. paspirtukų vairuotojų nesilaiko Kelių eismo taisyklių

Lietuvos transporto saugos administracijos atliktas eksperimentas rodo, kad daugiau nei pusė visų elektrinių paspirtukų vairuotojų nepaiso  Kelių eismo taisyklių. Akivaizdu, kad dauguma paspirtukininkų nėra susipažinę su jiems taikomomis taisyklėmis, o dalyvaudami eisme nesirūpina savo ir kitų eismo dalyvių saugumu.

Lietuvos transporto saugos administracija, norėdama įsitikinti, ar el. paspirtukų vairuotojai nesilaiko Kelių eismo taisyklių (KET), atliko eksperimentą, kurio metu paaiškėjo šios problemos mastas.

Per penkių valandų eksperimentą vienoje judriausių Vilniaus gatvių fiksuoti el. paspirtukais važiuojantys asmenys ir skaičiuota, kokia paspirtukininkų dalis laikosi KET, kokia dalis jas pažeidė ir kokie dažniausi pažeidimai. Tyrimo rezultatai parodė, kad net 70 proc. paspirtukininkų važiuoja per pėsčiųjų perėją, kai reikia nulipti ir el. paspirtuką persivesti, kas dešimtas el. paspirtuku važiuoja ne vienas, nors tai draudžia taisyklės, ir tik 2 proc. visų paspirtukininkų dėvi šalmą. Ši saugos priemonė privaloma visiems jaunesniems negu 18 metų paspirtukininkams, o vyresniems – labai rekomenduojama.

„Eksperimento rezultatai nedžiugina. Lietuvoje el. paspirtukų skaičius nuolat auga, turime ne vieną dalijimosi platformą, kurios plečia savo paslaugų tinklą visoje šalyje. Tačiau akivaizdu, kad populiarėjant el. paspirtukams domėjimasis taisyklėmis, saugumu ir atsakingas vairavimas netampa paspirtukininkų prioritetais“, – teigia Genius Lukošius, Lietuvos transporto saugumo administracijos vadovas.

Daugiau nei pusė el. paspirtukų vairuotojų nesilaiko KET: ten, kur įrengti dviračių takai, jie vis tiek važiuoja šaligatviu, ant vieno el. paspirtuko keliauja dviese ar net trise, pro pėsčiuosius pravažiuoja nesilaikydami saugaus atstumo ir greičio, per perėjas nesistumia paspirtuko, nors tai privalo daryti ir reguliuojamose, ir nereguliuojamose perėjose. „Tokias tendencijas pastebi ir kiti gyventojai, diskutuojantys su paspirtukais susijusiomis temomis internete, tačiau savo nuomonę pagrįsti iki šiol jie galėjo tik pavieniais asmeniniais pavyzdžiais“, – teigia vadovas.

Galioja KET

Lietuvos transporto saugos administracija šiemet įgyvendina tęstinę komunikacijos kampaniją „Spustelk atsargumą“, kurios tikslas – edukuoti el. paspirtukais važinėjančius žmones, skatinti saugų vairavimą ir motyvuoti juos laikytis KET.

Pastebimas edukacijos trūkumas, kad el. paspirtukų vairuotojams galioja tokios pat KET kaip ir dviratininkams. Viešojoje erdvėje galima rasti ne vieną taisyklių įrankinę, kuri skirta el. paspirtukams, tačiau vis tiek jų vairuotojai nepaiso nustatytų reikalavimų ir nesirūpina savo bei kitų eismo dalyvių saugumu. Svarbu nepamiršti, kad el. paspirtukams yra skirtas dviračių takas, o jeigu jo nėra, galima važiuoti asfaltuotu kelkraščiu. Šaligatviu važiuoti leidžiama tik tuomet, kai nėra dviračių tako ir važiuoti tinkamo kelkraščio. El. paspirtuko vairuotojas visada privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais. Išimtis – kai paspirtuko priekyje dega baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas.

Lietuvos transporto saugos administracijos atstovai tikisi, kad šiemet vykdoma tęstinė komunikacijos kampanija „Spustelk atsargumą“ paskatins el. paspirtukų vairuotojus atidžiau peržiūrėti daromas klaidas ir įsigilinti į jiems taikomas KET. „Suprantame, kad paspirtukų vairuotojai pamiršta arba nėra susipažinę su KET, kurios galioja jiems lygiai taip pat, kaip ir dviratininkams, tačiau tikimės, kad mūsų įgyvendinama kampanija palengvins informacijos prieinamumą ir parodys problemos svarbą“, – teigia G. Lukošius.

ADVERUM Stories of Tomorrow

0 Shares:
You May Also Like
Ninebot-MAX-G30-vs-Xiaomi-Mi-Pro-2-2
Plačiau

Kurį paspirtuką pasirinkti?

Ninebot G30 MAX ar Xiaomi M365 PRO? Atšilus orams, padaugėjo ir besidominčių vis populiarėjančia elektrine mikro mobilumo transporto…
Xiaomi pro projektas
Plačiau

Projektas Šiukšlė!

Tokiu skalbiu pavadinimu jį įvardino šio projekto autorius Povilas. Kodėl šiukšlė? Tuo viską ir sužinosim. Kas paskatino imtis…
Kurį paspirtuką pasirinkti
Plačiau

Ką rinktis iki 900 eurų?

Kokį elektrinį paspirtuką rinktis iki 500 eurų, 600 eurų, 700 eurų, 900 eurų? Esu visiškai žalias, norėtųsi, kad…
Super Xiaomi m365 pro2
Plačiau

Super Xiaomi M365 Pro 2

Ką galima išspausti iš nemirtingo Xiaomi M365 PRO 2? Šį bei tą ir tikrai nemažai. Elektrinių paspirtukų bendruomenės…
xiaomi pompa
Plačiau

Xiaomi Pompa

Išties fantastiška Xiaomi pompa, kurią sukūrė universalieji Xiaomi. Labai patogi naudoti, užima mažai vietos, puikiai veikia, tarnauja ilgai.…