Super Xiaomi M365 Pro 2

Xiaomi m365 pro2 (7)

Ką galima išspausti iš nemirtingo Xiaomi M365 PRO 2?
Šį bei tą ir tikrai nemažai.

Xiaomi m365 pro2

Elektrinių paspirtukų bendruomenės narys Artūras R. per karantiną nesėdėjo rankų sudėjęs. Neperseniausiai jis Elektrinių Paspirtukų grupėje pasidalino savo projekto nuotraukomis, kurios iškarto sulaukė didžiulio grupės narių susidomėjimo. Pasistengėme ir mes pakalbinti šio išties dėmesį prikausčiusio projekto autorių ir užduoti keletą klausimų.

Kas paskatino imtis šio projekto?

Viskas prasidėjo nuo to kad nupirkome vaikui paspirtuką, bet apie viską nuo pradžių:

Visokios naujovės, taip pat ir elektrinis transportas, mane domina jau seniai. Elektromobiliu važiuojame jau devinti metai, nusipirkome kai jų Lietuvoje buvo gal keliolika, gal dvidešimt. Dėl elektrinio paspirtuko reikėtų gerai pagalvoti kada pirmąjį nusipirkau… bet galiu pasakyti kad gatvėse jų nebuvo visiškai.

Pirmas pirkinys buvo nevykęs. Tai buvo iš anglies pluošto pagamintas paspirtukas, be amortizacijos, mažais ratais. Jis buvo lengvas ir tai buvo bene vienintelis pliusas. Sumokėjau tada kosminę kainą susigundęs reklama Facebook. Neilgai trukus jis man pradėjo kvailioti kol visai užlinko. Kažkokiam meistrui tada parodžiau tai pasakė kad sugedo kontroleris ir dar pasakė kad jo remontuoti nenorėčiau. Nenori meistras bet noriu aš, todėl užsakiau pas kitaicus naują kontrolerį. Elektrotechniko žinių neturiu bet lituoklį laikyti moku, todėl didelis noras ir užsispyrimas padarė savo – paspirtukas vėl važiuoja, bet sau pažadėjau kad “ten” daugiau nelysiu. Dar padariau išvadą: man solidaus sudėjimo žmogui jis netinka todėl atiduodu jį savo tuo metu gal septynmečiui vaikui, na o sau ir savo žmonai nuperku ETWOW Booster V kurie po to karboninio pasirodė tiesiog KOSMOSAS! Trauka, amortizacija, komfortas tiesiog neprilygstami. Ir dabar galiu pasakyti kad ETWOW paspirtukai, gal jie ir nėra pigūs, bet mano nuomone yra patys praktiškiausi paspirtukai rinkoje. Su jais buvome ir Vokietijoje, Lenkijoje, Portugalijoje, Monake, išmaišėme Paryžių!

Su Xiaomi susipažinau kai antrą kartą sugedo nelaimingas karboninis nesusipratimas. Tada nusprendėme kad reikia vaikui paspirtuko. Taip pas mus namuose atsidūrė Xiaomi Pro 2. Išbandęs jį aptikau tokias savybes: sutvertas dailiai, važiuoja tyliai, ne toks kompaktiškas kaip ETWOW bet toks standaus rėmo daiktas. Dar – velniškai kietas. Pasidairiau po Aliexpress žiūriu kad yra kažkokios nebrangios amortizacijos priekiui ir galui. Užsakau. Kol keliauja sužinau kad tie daikčiukai yra niekam tikę ir nusprendžiu juos parduoti kai tik gausiu. Beieškodamas būdų kaip padidinti važiavimo komfortą aptinku daug informacijos apie tai kaip galima patobulinti būtent šį modelį ir mane tiesiog apima kažkoks ar tai sportinis azartas, ar tai manija ir imuosi naujos veiklos. Tai galima pavadinti lūžio tašku mano galvoje :D Iškėliau sau tikslą: sukonstruoti dviejų motorų maksimaliai galingą, maksimaliai komfortiškai riedantį patikimą paspirtuką tuo pačiu kiek tai įmanoma minimaliai pakeičiant jo išorę. Apkabinėtas tašėmis paspirtukas manęs visiškai neimponavo. Svoris be abejo nesikeisti negalėjo nes papildoma galia ir baterijos talpa turi savo svorį taigi nuo to niekur nepabėgsi. Biudžetas numatytas nebuvo bet nusprendžiau gamintis iš maksimaliai kokybiškų komponentų ir detalių.

Visas projektėlis užtruko gan ilgai, Paspirtukas pirktas 2020 rugsėjo mėnesį o pirmą kartą, dar pilnai nesurinktas, pratestuotas tik kitą rudenį, po metų. Ilgiausiai užtruko detalių laukimas, donoro paieška.

Kiek laiko užtruko projektas nuo atsuktuvo į ranką paėmimo?

Donoro teko laukti ne vieną mėnesį kol atsirado Xiaomi Pro paspirtukas po avarijos. Paspirtuko nuo smūgio į bordiurą buvo linkusi šakė tačiau viduriai buvo visiškai puikios būklės ko man iš donoro ir reikėjo. Kol keliavo detalės laiko veltui neleidau, išnaršiau rusakalbį Youtube ir forumus ir dėliojausi veiksmų planą.

Veiksmų planas buvo dviejų krypčių – elektronika ir mechanika. Kaip jau ir minėjau, elektronikos srityje toli nuo lituoklio ir laidų neesu nuėjes tai rinkausi variantą pagal savo žinias.

Darbai su elektronika.

Atlikta:

  1. Sustiprinti donoro kontrolerio jėgos takeliai.
  2. Pagamintos jungtys valdymo elementų sudubliavimui. t.y. originalo ir donoro gazo ir stabdžių svirtys sujungtos paraleliai. Ant valdymo elementų + laidų uždėjau po diodą tam kad nesigautų anomalijos ir kad viena sistema neužmaitintų kitos.
  3. Stabdžių rankenos jungtis keičiama į gazo rankeną. Tai padarau po to kai pratestavęs įsitikinu elektrinių stabdžių efektyvumu ir tai darau grynai estetiniais sumetimais nes nebelieka mechaninių stabdžių kartu su trosu – nebelieka poreikio ir gremėzdiškai stabdžių rankenai. Tam, be abejo, prireikia nedidelių įsikišimų lituoklio pagalba.
  4. Pagrindinis BLE (t.y. displėjus) lieka savo vietoje o donoro gražiai įpakuojamas į terminį kembriką ir įleidžiamas į vairo stiebą.
  5. Dubliuojamas donoro valdymo mygtukas ir pritvirtinamas patogioje vietoje ant vairo.
  6. Donoro baterijos įkrovimo lizdas tvirtinamas kitoje pusėje nuo originalaus krovimo lizdo. Dabar paspirtukas kraunamas dviem krovikliais vienu metu.
  7. Galinio variklio kabelis gavo jungtį kurią atjungus lengvai nuimamas galinis ratas išvengiant grandiozinio darbo ardant deką. Pakeičiama variklio sukimosi kryptis (planuose buvo mechaninis stabdis).
  8. Priekinis ir galinis žibintai paliekami prijungti prie gimtos sistemos.
  9. Abiejų variklių statoriaus apvijas užlieju epoksidine derva. Gali mane dabar šitoje vietoje kažkas nupeikti tačiau mano sprendimas buvo toks. Dėl geresnio aušinimo pilti alyvą ir motoro vidų nesiryžtu. Nelabai gundo ta terlionė.
  10. Pažeminama deka 50mm ir po originalia baterija pakabinama donoro baterija. Baterijų neardau, kiekvieną palieku savo korpuse.
  11. Du kontroleriai, kartu su savo korpusais, tvirtinami prie stambaus aliuminio kampuočio dviejų detalių ir susukami kartu. Gaunasi toks buterbrodas: kontroleris, terminė pasta, kampuotis, terminė pasta, kampuotis, terminė pasta, kontroleris. Visa šita konstrukcija, kitomis kampuočių briaunomis, pritvirtinama prie originalios kontrolerio vietos prieš tai dar kartą panaudojus terminę pastą. Finale gaunasi du kontroleriai, susukti tarpusavy ir paversti ant šono pritvirtinti vieno kontrolerio vietoje. Man tai buvo didžiausias iššūkis kai reikėjo viską sumontuoti ir sujungti laidus. Grąžtas, šmirgelis ir dildė tuo metu buvo geriausi draugai :-)
  12. Patobulinau programinę įrangą pagal savo poreikius. Nuimtas KERS, padidinta galia, stabdžių efektyvumas, nuimtas greičio limitas, stabdžių mirgėjimas esant numestam gazui, pagal naujus ratus sukalibruotas spidometras. Teko nemažai paeksperimentuoti kol pasiekiau sau norimo rezultato.
Xiaomi m365 pro2 (7)

Mechanika. Atlikta:

  1. Originalios padangos pakeistos į firmos CST 10×2.50. Atsisakyta kamerų. Teko imtis tekinimo darbų pritaikant rato diską prie naujos padangos. Pakeičiama rato diskų spalva tam kad būtų derinys kartu su žalios spalvos dekos speiseriu. Paspirtukas įgauna išskirtinumo.
  2. Priekyje sumontuojama Monorim V2 pakaba kartu su pneumo amortizatoriumi.
  3. Gale sumontuojama Konyk pakaba su pneumo amortizatoriumi.
  4. Pritvirtinamas galinis variklis, pritvirtinamas sparnas su galiniu žibintu.
  5. Ilginama atraminė kojalė ir dėl geresnio stabilumo perkeliama į priekį, Kojelę pagaminu iš nerūdijančio plieno strypo, t.y. iš to ką randu pas save.
  6. Prie vairo tvirtinamas telefono laikiklis, prie vairo lazdos – kabliukas daiktų transportavimui.
  7. 3D printeriu spausdinamos detalės dekos pažeminimui. Prie dugno papildomai prisuku apsaugą iš nerūdijančio plieno.

Noriu pabrėžti kad atliekant visus darbus reikėjo įsijungti savo fantaziją ir išmonę. Tai nebuvo tiesiog konstruktoriaus surinkimas kur būna viskas apgalvota. China yra China.

Kokias savybes pavyko pagerinti ir kiek? (nuo kokios reikšmės pradėjot ir ką pasiekėt; Baterija, variklio galia, amortizacija ir t.t.)

Naujas paspirtukas gavosi neprilygstamai smagesnis visais požiūriais. Programiškai padidinta galia, ir visa tai padauginta iš dviejų (du motorai). Tačiau dalį galios atėmė didesni ratai. Bet didesni ir platesni ratai suteikia didesnį važiavimo komfortą jau nekalbant apie tai kad atsirado amortizacija pneumocilindrų pagrindu. Teoriškai pilnai pakrauto paspirtuko maksimali momentinė galia siekia iki 2310W vienam ratui o tai reiškia kad per abu 4620W! Nuvažiuojamas atstumas taip pat du kartus ilgesnis, tačiau praktiškai viskas priklauso nuo važiuotojo svorio ir važiavimo manierų. Galiu pasakyti tik tiek kad gavosi galingas, pravažus ir maloniai riedantis paspirtukas. Be abejo atsirado ir minusų, tai kaina ir svoris bet šito nelabai ir išvengsi.

Su kokias didžiausiais iššūkiais susidūrėt šiame projekte?

Didžiausias buvo iššūkis – visų komponentų sutalpinimas į vieną korpusą. Buvo ką veikti apjungiant valdymą, teko nemažai pasiknisti su kontroleriais.

Kaip vertinate savo projektą, ar patenkintas rezultatu?

Rezultatas mane tenkina pilnai. Du paspirtukai viename atrodo neįtikėtinai pirmą kartą jį pamačius. Turiu dviem motorais varomą paspirtuką kuriuo galiu važiuoti priekiniu varomu ratu, galiniu varomu ratu arba abiem varomais ratais. Vienintelis likęs klaustukas: kaip seksis juo važiuoti karštu oru? Testavau jį rudenį, kai jau nebuvo karšta, be to dar neturėjau dekos pažeminimo todėl važiavau atvirais viduriais. Vasarą išbandysiu galutinai. Iš vienos pusės tai padidėjo kaistančių detalių koncentracija vienoje vietoje, iš kitos pusės – apkrovimas vienodai dalinasi dviems atskiroms sitemoms. Reiškia vienai sistemai tenka mažesnis krūvis tam pačiam darbui atlikti. Bus matyti, tikiuosi prisitaikyti ir rasti tokį režimą kad jo nekankinti ir palaikyti vidinę temperatūrą normos ribose.

Kaip vertinate savo projektą, ar patenkintas rezultatu?

Kiek iš viso kainavo parengti tokį paspirtuką?

Projektėlis. Apytikslios kainos:

Naujas Xiaomi Pro2 – 360€
Donoras Xiaomi Pro – 150€
Priekinė pakaba Monorim – 73,77€
Galine pakaba Konyk – 90€
Priekinis pneumoamortizatorius – 66€
Galinis pneumoamortizatorius – 30€
Galinio motoro laido jungtis – 12,83€
Jungtys gazo ir stabdžio prijungimai prie dviejų BLE – 2,62€
Mygtukas donoro valdymui išorinis ant vairo – 10,98€
Varžtai 3×60 nerūdijančio plieno baterijos uždangalo prisukimui – 17,03€
Padangos CST 10×2.50 (2vnt.) – 39,46€
Ventiliai bekameriniam sumontavimui (10vnt.) – 6€
Dekos apsauga nerūd. plieno – 10€
Apsaugos tarpinė – lipdukas – 3,53€
Telefono laikiklis – 3,30€
Dekos pažeminimo 3d spausdinimas apie 50€
Ratlankių dažai ir kitos smulkmenos apie 10€

Viso – apie 936€

Liko krūva detalių kurias reikės parduoti.